16 września

Wrzosowiska.

Jeśli spytałabym się z jaką rośliną kojarzy się Wam miesiąc wrzesień, bez wątpienia większość odpowiedziałaby z WRZOSAMI.  Ja sama ostatnio, zresztą jak co roku o tej porze, przyniosłam kilka sadzonek z kwiaciarni i rozstawiłam po domu. Od razu zrobiło się bardziej jesiennie, chociaż pogoda jeszcze letnia.



Tak się złożyło, że tego lata, dokładnie pod koniec sierpnia, miałam okazję odwiedzić miejsce, gdzie jak wzrokiem sięgnął widać było tylko wrzosy, dosłownie morze wrzosów, wszystko wokół falowało w odcieniach fioletu. Wierzcie mi zdjęcia nie oddają uroku tego miejsca. 



Wrzosowiska, które widzicie na zdjęciach nie znajdują się niestety w Polsce, ale jeśli ktoś z Was byłby przejazdem w UK, dokładnie w miejscowości Bakewell niedaleko Sheffield, warto poświęcić trochę dnia i zatrzymać się tam chociaż na chwilę. Widok niezapomniany. Wrzosowiska znajdują się na terenie Parku Narodowego (Peak District National Park). Oczywiście najlepiej wybrać się tam na przełomie sierpnia i września, kiedy kwitną wrzosy, ale jest to również doskonałe miejsce dla miłośników pieszych wędrówek. Teren naprawdę rozległy, widoki przecudowne.



Wyruszyliśmy z samego rana, jak widać na zdjęciu poniżej, całą rodziną :) Pogoda dopisywała przez większość dnia. Niestety późnym popołudniem nastąpiło jej załamanie - jak to w Anglii często bywa i drogę powrotną do samochodu pokonywaliśmy w ekspresowym tempie.  Ubranie, które mieliśmy na sobie można było wykręcać, nie pomogły nawet kurtki przeciwdeszczowe hehe



Tematu wrzosowego jeszcze nie zamykam, zobaczycie je w kolejnym poście. Tym razem w towarzystwie drewnianego świecznika, który już przemalowałam.

Miłego dnia :)




8 komentarzy:

  1. To ja zapraszam też do siebie, do miejscowości Twist w Niemczech:) U nas są tez przepiękne pola wrzosowe, może nie tak okazałe, jak te w Bakewell, ale równie zapierające w dech w piersiach:) Lepiej trafić nie mogłam, bo wrzos uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli kiedyś będę przejazdem na pewno zatrzymam się chociaż na krótkie zwiedzanie,pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ale pięknie aż trudno uwierzyć, że są tak urocze miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Trochę jak nasze rodzime pola lawendowe to wgląda ;-) Przepięknie! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pola lawendowe na pewno również piękne, niestety nie miałam okazji jeszcze oglądać z bliska, pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Ojej byliśmy tam ale w maju Było cudnie ale te wrzosowiska powalają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto wybrać się właśnie na przełomie sierpnia i września, kiedy kwitną wrzosy :) niezapomniany widok :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i Twój komentarz :-)

Copyright © 2016 Manufaktura Pomysłów , Blogger